Belgie - Reisverslag uit Lochristi, België van Rens Albers - WaarBenJij.nu Belgie - Reisverslag uit Lochristi, België van Rens Albers - WaarBenJij.nu

Belgie

Door: Rens & Bas

Blijf op de hoogte en volg Rens

01 Juni 2015 | België, Lochristi

We zijn nu in belgie hier gaat alles prima we hebben het de eerste tijd erg druk gehad nu komt er wat meer tijd om te gaan genieten. we wensen iedereen veel succes op hun stage.

• 02 Juni 2015 - 09:04

Frans:

Hoi Rens, als dit een blog was van een jochie van 8/9 jaar vond ik het best aardig maar die leeftijd ben je al gepasseerd. Ik ga niet helemaal uitleggen wat je er allemaal in kan zetten. Ik vind jou capabel genoeg om een goed blog bij te houden. Dus zorg op korte termijn dat het leuk wordt om te lezen. Alvast bedankt.

• 13 Juni 2015 - 12:02

Rens Albers:

Beste lezers , we hebben het deze tijd heel druk gehad met werken waardoor we weinig tijd zagen voor ons logboek bij te houden. Daarom hebben we nu alle vier weken in één verslag samengevoegd.
    Week 1
    We zijn zondag 10 mei vertrokken richting het bedrijf Gimall Plants België. Daar is onze sleutel van de woning overhandigd door de conciërge. Vervolgens zijn we vertrokken naar onze woonplaats in Lochristi. Het ligt een half uur van de stad Gent af.
    Onze werktijden zijn van 10 uur tot 19 uur (tot dat het af is ). De Franse Moederdag is vol op bezig dus het was tamelijk druk in de loods. Hoewel het inwerken van ons wel vlot ging is het een hele andere manier van werken. De kwekers komen meestal pas rond 3 / 4 uur toe. In Nederland komt het altijd ´s ochtends en ´s middags binnen. Dat was wel even wennen aangezien de tijden dat ze hier klaar zijn is ook een groot verschil .In België beginnen ze later maar gaan ze ook tot later door. Het ritme wat je in Nederland gewend bent ’s ochtends vroeg tot eind van de middag is hier niet aan de orde.
    Zondag zijn we in de kroeg de Picasso de voetbalwedstrijd van KAA Gent wezen kijken. De kroeg is onder andere een supporters café van KAA Gent.
    Week 2
    Het werkritme begint te wennen. Het is alleen zonde dat je niet echt iets aan je avonden hebt. We leren de mensen beter kennen . Daarin merken we dat er twee verschillende soorten werknemers zijn. Voetlopers en elite.
    Voetlopers zijn de werknemers op de vloer. Die worden voor ons gevoel niet geheel serieus genomen terwijl hun er voor zorgen dat alles gereed staat voor vertrek . Ze worden niet bij seizoen gesprekken (vergaderen over de afgelopen seizoen ,hoe het is verlopen ,wat er fout is gegaan etc. ) uitgenodigd. De seizoen gesprekken worden tijdens werktijd gehouden.
    De Elite zijn alle mensen die op het kantoor lopen. Dus de Inkopers, verkopers, logistiek managers , personeelszaken en boekhouder.

• 24 Juni 2015 - 08:25

Rens Albers:

weken 3 & 4

we zijn al aardige bekenden geworden hier in het dorp, we vermaken ons prima in dit dorpje en vooral ook in gent. deze weekenden kwamen er vrienden over en hebben we gent getoont en laten proeven. de oude binnenstad is geweldig het lijkt of je in een dorp rondloopt vol met terrasjes en met gezelligheid.

Op het werk gaat het goed we worden zelfstandiger tijdens de werkzaamheden. al staan we stil vinden we zelf weer wat dingen om te kunnen gaan gaan doen. we hebben een gesprek gehad met de directie en hij vertelde ons dat hij zeer tevreden is en dat we deze lijn moeten gaan doorzetten.

verder heeft in week vier nog wat kleine kantoor werkzaamheden plaatsgevonden.